دریاچه لیسی گرجستان
نوشته شده توسط : badsa

دریاچه لیسی گرجستان

دریاچه لیسی ( به گرجی : ლისის ტბა – انگلیسی : Lisi Lake ) یکی از جاذبه های گردشگری شهر تفلیس پایتخت گرجستان محسوب می شود. این دریاچه زیبا در شمال غربی در اطراف شهر زیبای تفلیس واقع شده و متعلق به دره رود کورا می باشد.دریاچه لیسی دارای چشم اندازی زیبا از ترکیب فضای سنگی و خشک با بوته های گیاهی می باشد.

 

تصویر بالا از دریاچه لیسی گرجستان; 

تصویر بالا از دریاچه لیسی گرجستان

مساحت دریاچه لیسی ۱۶ کیلومتر مربع ، حداکثر عمق آن در فصل بهار که بیشترین آب را در خود دارد ۴ متر و متوسط حجم آب دریاچه در حدود ۱٫۲ میلیون مترمکعب است. آب دریاچه لیسی تا حدودی شور است و در حدود ۲۶۰۰ میلی گرم در لیتر املاح دارد. از این دریاچه جهت پرورش ماهی استفاده میشود و در تابستان مردم تفلیس جهت ماهیگیری و استراحت و شنا به کنار این دریاچه میایند که امروزه بعنوان یکی از جاذبه های گردشکری در تور گرجستان تبدیل شده است.به علاوه دریاچه منطقه سبز در نزدیکی دریاچه لیسی هم وجود دارد که مکانی مناسب برای گشت و گذار است.

زیستگاه دریاچه لیسی گرجستان

اطراف این دریاچه زیبا، زیستگاه مناسبی برای پرندگان خاص است به طوریکه گونه های بسیاری از پرندگان مختلف در محدوده این دریاچه زندگی می کنند. از طرفی علاوه بر اینکه اطراف این دریاچه محل مناسبی برای زندگی پرندگان است، زیستگاهی مناسب برای انواع حیوانات دیگر از جمله: لاک پشت ها، روباه ها و خرگوش های صحرایی نیز می باشد. همچنین به دلیل داشتن آب و هوای گرم و مدیترانه ای در محدوده اطراف این دریاچه، مکان مناسبی برای زندگی مارها فراهم شده است.

 

تصویری زیبا از دریاچه لیسی گرجستان 

تصویری زیبا از دریاچه لیسی گرجستان

میزان بارش در محدوده دریاچه لیسی گرجستان

میزان بارش باران در این منطقه بسیار مناسب است، به طوری که سالانه شاهد ۴۰۰ میلی متر بارش باران در این منطقه هستیم که از این مقدار بارش در حدود ۲۰ میلی متر آن در ماه ژانویه ۴۰ میلی متر آن در ماه آوریل ۴۰ میلی متر در ماه ژوئیه و در حدود ۳۰ میلی متر در ماه اکتبر می باشد.

در طول سال در این منطقه، ۲۰ تا ۳۰ روز بارش های سنگین اتفاق می افتد که بیشترین حجم باران سال را در این مدت شاهد هستیم؛ همچنین حدود ۲۰ روز بارش برف متداول است. میزان دمای هوا در منطقه در سردترین حالت در ماه ژانویه با دما ی صفر درجه و در گرم ترین حالت ممکن در ماه جولای که دمای هوا به ۳۷ درجه سانتی گراد می رسد و میزان دمای متوسط در ماه هایی مثل آوریل و ژوئیه بین ۱۲ تا ۲۳ درجه متغیر می باشد.

زمان بازدید از دریاچه لیسی گرجستان

بازدید از این دریاچه در هر زمان از سال زیبایی خاص خود را دارد ولی شب ها به دلیل انعکاس چراغ ها در آب زیبایی آن دو چندان می شود.

آدرس دریاچه لیسی گرجستان

Lake Lisi, Tbilisi, Georgia تفلیس, گرجستان

منبع:دریاچه لیسی گرجستان





:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آبان 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: